Henry Taavitsainen
joulukuu 2016

Mihin markkinointi menee vuonna 2017?

Näin vuodenvaihteessa markkinointialan julkaisuissa ja blogeissa on tapana taustapeilistä tihrustaen kerrata kuluneen vuoden tapahtumia, verrata toteutunutta vuoden takaisiin profetioihin ja ennustaa tinasta tulevaa markkinointivuotta. Mihin #IoT menee vuonna 2017? Paljastamme kvartaalin kuumimmat hashtagit! Oletko agile vai respo – katso horoskooppisi!

Tarot cards and candles

Kyllä, mobiilin rooli todennäköisesti kasvaa entisestään, videosisältö varmasti kasvattaa merkitystään ja muuttuu reaaliaikaisemmaksi, markkinoinnin automaatiojärjestelmät ja tekoäly kehittyvät vääjäämättä ja PANTONE 15-0343 tuplaa inboundin click raten…

Mutta nyt ihan oikeasti hei.

Unohdetaan hetkeksi lyhytnäköinen trendien perässä ryntäily ja toisiinsa liittymättömien asiantuntijapalveluiden impulssishoppailu sieltä täältä. Pysähdytään, rauhoitetaan kiihkeää innovaatiohyperventilointia ja palautetaan mieliin se isompi kokonaiskuva. En tarkoita monimutkaista liiketoimintasuunnitelmaa tai kymmenen vuoden strategiaa, enkä missään nimessä vastusta kekseliäisyyttä ja nopeaa reagointia yllättävissä tilanteissa. Mutta kaipaan tekemiseen vahvaa missiota.

Mitä tässä oikein ollaan tekemässä, kenelle ja miksi.

Opetellaan tuntemaan asiakkaiden liiketoimintaa ja tekemään asioita kohderyhmän ongelmien ratkaisemiseksi, ei oman digi-infektiomme oireiden lievittämiseksi. Laaditaan ensin tavoitteet tekemiselle ja mietitään kanavavalintoja, toteutuksia ja hashtageja vasta viimeiseksi.

Jaa Artikkeli
Henry Taavitsainen / Mixed Marketing Artist / Logician & Magician / Dot Connector