Digitaalinen mainonta kehittyy hurjaa vauhtia. Uusia mainosmuotoja julkaistaan jatkuvasti ja oikeiden kanavavalintojen avulla kohderyhmän tavoittaminen muuttuu entistä tehokkaammaksi. Suosiotaan ovat viime aikoina kasvattaneet mm. natiivimainonta, ohjelmallinen ostaminen, dynaaminen uudelleenmarkkinointi sekä entistä tarkempi kohdistaminen kohderyhmän käyttäytymisen perusteella. Maailmalla ja Suomessa käydäänkin kovaa kilpailua siitä, kuka pystyy tarjoamaan parhaat kohderyhmät mainostajille.

Kaiken verkkomainonnan keskiössä on mainonnan tehokkuuden seuranta. Varmistamme, että mainonnan toimivuutta seurataan asianmukaisesti ja saat tietää tarkalleen saavutetut hyödyt. Seuranta auttaa luonnollisesti myös kehittämään mainontaa entistä paremmin toimivaksi.

 

Mainonta sosiaalisessa mediassa

Sosiaalisessa mediassa on mahdollista mainostaa monipuolisesti ja hyvin kohdennetusti. Yleisimmin käytettyihin sosiaalisen median mainoskanaviin kuuluvat Facebook, LinkedIn, Instagram ja Twitter. Hyvän sisällöntuotannon ja mainonnan yhdistelmällä voidaan kasvattaa esimerkiksi kiinnostuneen yleisön kokoa.

Facebook-mainonta on saavuttanut Suomessa vankan jalansijan ja onkin yleisin käyttämämme mainosalusta sosiaalisista medioista. Facebookin mainosalustalla toimittaessa avainasemassa ovat kiinnostavan sisällön tuottaminen yhdistettynä oikean kohderyhmän valintaan. Facebook tavoittaa nykyään parhaiten 30+ ikäluokan, kun taas instagramin kautta tavoitetaan nuorempia ihmisiä.

LinkedIn-mainonta on jatkuvasti kasvava media, joka tarjoaa erityisesti B2B-yrityksille toimivan mainoskanavan. Tyypillisesti suunnittelemme ja toteutamme LinkedIn-pääsivun ja Showcase-sivujen ulkoasun ja sisällön, sekä luomme ja mainostamme julkaisuja. Muut mainosmuodot hoidetaan pääasiassa yhteistyössä Fonectan kanssa, jolla on yksinoikeus suomenkieliseen mainontaan. LinkedIn tarjoaa esimerkiksi mahdollisuuden lähettää mainosviestejä käyttäjien postilaatikkoon. LinkedInin tarjoamat työkalut kohderyhmän valintaan ovat erittäin hyvät ja erityisesti B2B-yritysten potentiaaliset asiakkaat sekä työnhakijat ovat tästä johtuen yleensä kustannustehokkaasti tavoitettavissa.

Teemme myös sosiaalisen median strategiat kokonaisuudessaan.

 

Videomainonta

Tunnetuin esimerkki verkossa tapahtuvasta videomainonnasta ovat YouTuben sisällön yhteydessä näytettävät mainosvideot. Muita videomainonnan muotoja ovat muun muassa videobannerit Googlen mainosverkossa sekä sponsoroidut videojulkaisut Facebookissa, Instagramissa ja LinkedInissä. Oikein valittu kohderyhmä yhdistettynä laadukkaaseen ja kiinnostavaan sisältöön tarjoaa mahdollisuuden mieleenpainuvaan näkyvyyteen. Oikein toteutettu videomainonta onkin mielestämme yksi tehokkaimmista mainosmuodoista.

Palveluvalikoimamme kattaa myös videotuotantopalvelut.

 

Hakusana­mainonta

Toimistomme on sertifioitu Google Partners -kumppani. Teemme hakusanamainontaa ensisijaisesti Google AdWords -mainosalustalla mutta tarvittaessa myös Bing-hakukoneessa.

Hakusanamainonta on hyväksi todettu keino lisätä vierailijoiden ja ostavien asiakkaiden määrää. Google AdWords -mainostajien määrä on vuosien saatossa kasvanut todella paljon, ja kilpailun vuoksi laadukas kampanja on avainasemassa. Ongelmat kampanjan rakenteessa näkyvät helposti kasvaneina kustannuksina ja mainosten heikompana näkyvyytenä. Googlen suositusten mukaisesti rakennettu ja vahvaan kohderyhmätuntemukseen perustuva hakusanamainonta tarjoaa hyviä tuloksia.

partnerbadge-151030

 

Banneri­mainonta

Bannerimainonta on yksi verkkomainonnan parhaiten tunnetuista mainosmuodoista, ja se on kehittynyt vuosien varrella huimasti. Perinteisiä kuvabannereita hyödynnetään vielä paljon, mutta myös Flash-, HTML5- ja videobannerit ovat saavuttaneet vankan jalansijan. Lisäksi ohjelmallisen ostamisen työkalut ovat tulleet jäädäkseen, ja käytämmekin paljon AdFormia bannerikampanjoiden toteuttamiseen. Ohjelmallinen ostaminen onkin tehnyt bannerimainonnan sen verran helpoksi, että myös mainostoimistot ovat alkaneet ostamaan mediatilaa. Näin olemme tehneet myös me. Tällöin asiakkaamme saavat kaiken tarvittavan markkinointiin liittyvän saman katon alta.

Valitsemme asiakkaallemme sopivimmat mainosverkot pitkälti kohderyhmän ja tavoitteiden perusteella. Kotimaisissa kampanjoissa toimivia mainosverkkoja ovat esimerkiksi Google Display, Otavamedia, Sanoma, Aller, Alma Media, jne.

 

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä Arno Männistöön tai täytä yhteydenottolomake.

Arno

Katso myös:
» Referenssit
» WordPress-verkkosivut
» Drupal-verkkopalvelut
» Sosiaalinen media