Home
Valitut työt

Burger Dojo

Burger Dojo on Suomessa ennen näkemätön ravintolakonsepti, joka yhdistää aasialaiset maut, hampurilaiset ja animen. Tehtävämme oli rakentaa identiteetti, joka olisi niin tunnistettava, että se voisi laajentua franchise-ketjuksi.

https://www.burgerdojo.fi/

Suunnittelimme Burger Dojolle brändi-identeetin, jossa näkyy asiakkaan rakkaus animeen ja halu tehdä jotain aivan uudenlaista. Se perustuu persoonalliseen ja vahvaan tarinaan, jota kerrotaan tekemässämme mangasarjakuvassa. Logo perustuu aasialaiseen vertikaaliseen typografiaan ja ilmeessä toistuva ruudukkografiikka perustuu aasialaiseen grafiikkaan, joka peräisin aasialaisten rakennusten, dojojen, paperisista seinistä. Perinteistä aasialaista valko-musta-punaista värimaailmaa haluttiin välttää, joten keltainen väri haettiin kung fu -elokuvien julisteista. Tarinan henkilöhahmojen tueksi suunniteltiin julistesarja myyttisistä aasialaisista taruolennoista, jotka suojelevat hampurilaisia.

Anime toistuu myös yrityksen ja hampurilaisten nimissä, jotka olemme suunnitelleet osana kokonaisuutta. Ravintolassa tilataan itsepalveluautomaatilla eikä varsinaista asiakaspalvelutilannetta muodostu – tarinan hahmot tuotiin osaksi automaattia tuomaan persoonaa tilausprosessiin. Toimme brändi-identiteetin vahvasti osaksi ravintolan sisustusta.

Brändin lisäksi teimme ravintolalle verkkosivut sekä somestrategian, jota toteutamme myös käytännössä. Verkkosivuista haluttiin erottuvat ja helppokäyttöiset niin mobiilissa kuin päätteellä käytettäessä. Pääosaan nostettiin yrityksen tuote, hampurilaiset, sekä omintakeinen tarina.