Brändin ABC
Brändin anatomia minuutissa -sarjassa brändineuvonantaja Toni Lähde pilkkoo brändityön helposti omaksuttaviin osiin, jotka auttavat brändiäsi menestymään. Ensimmäisessä osassa selvitämme mikä on brändi ja miksi brändin kehittämisen pitäisi kiinnostaa jokaista markkinointipäättäjää.
Brändi on merkitys, joka muodostuu yrityksen, tuotteen tai palvelun ympärille. Se on tunne, joka herää, kun kuulee tai näkee yrityksen nimen. Brändi on tarina, joka kerrotaan ja kokemus, joka jaetaan.
Jos et ole brändi, olet hyödyke. Ja hyödykkeen voi vaihtaa toiseen hetkessä. Brändiä ei, sillä se ei myy tuotetta, vaan kokemuksia, tunteita ja ideologioita, jotka ovat kohderyhmälle merkityksellisiä. Siksi brändi on yrityksen tärkein voimavara.
Coca-Colan kaltaiset yritykset tietävät tasan tarkkaan millainen mielikuva ja symbolinen merkitys brändin tulee saada aikaan kohderyhmän keskuudessa. Kyky hallita ostokokemusta tällä tasolla on brändinrakennuksen ultimaattinen tavoite.
Brändi on siis koko yritystoiminnan kantava perusta, oli kyseessä sitten kuluttaja- tai b2b-toimija, perheyritys tai monikansallinen korporaatio. Se luo uskollisuutta ja sitoutumista, auttaa erottumaan kilpailijoista ja luomaan arvokasta brändipääomaa.
Miten voit kehittää brändiäsi?
Brändilläsi on vain yksi mahdollisuus tehdä ensivaikutelma. Mutta onneksi brändiä voi kehittää, ja siinä me olemme tukenasi.
Toni Lähteen vetämä brändityöpaja haastaa tapasi ajatella brändiä digitaalisessa maailmassa käytännönläheisten tehtävien avulla. Autamme tunnistamaan juuri sinun yrityksesi ainutlaatuisuuden ja rakentamaan brändistä voimavaran, joka kestää aikaa ja kilpailua.
Tutustu Toni Lähteen brändityöpajaan
Seuraavassa Brändin anatomia minuutissa -jaksossa pureudumme brändin tarkoitukseen. Jakso julkaistaan 30.4.
Brändin anatomia minuutissa -sisältösarjassa opit ymmärtämään brändin merkityksen, inspiroidut parhaista esimerkeistä ja saat selville brändineuvonantaja Toni Lähteen vinkit vahvan brändin rakentamiseen ja kehittämiseen.
Lisätietoja aiheesta voit kysellä:
Lisää samankaltaista luettavaa
Ydinviesti on markkinointisi keihäänkärki
Keihäänkärkeä käytetään edelleen metsästysvälineenä – myös vertauskuvallisessa merkityksessä, kuvaamaan asiakashankinnan kannalta tärkeimmän viestin kiteyttämistä.
Lue lisääPalvelumuotoilu on oksymoroni
Palvelumuotoilu on kaikkien huulilla oleva hype-termi, mystinen loitsu, joka ääneen lausuttuna saa aikaan huikeita tuloksia, luo kilpailuetua ja globaalia pöhinää.
Lue lisääDon & Brancon brändityön resepti
Brändi-identiteetti on kuin resepti, joka määrittää miten yritys viestii, mitä se viestii ja millaisia tunteita se herättää.
Lue lisää